سرویس
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / May 13 2015
تعداد کل اخبار: 43

معاون شرکت ملی پتروشیمی:

بازار اروپا اهمیتی برای پتروشیمی ایران ندارد

» سرویس: اقتصادي - انرژي

اروپا مشتری اصلی محصولات پتروشیمی ایران نیست و بازار آن اهمیتی برای ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان مطلب فوق گفت: کشورهای چین، هند، کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاور دور عمدترین خریداران محصولات پتروشیمی ایران هستند.

محمد حسن پیوندی درباره بازار اروپا بعد از کاهش تحریم‌ها به دنبال توافق ژنو گفت: باز شدن این بازار اهمیتش برای ما نقش خود بازار نیست، بلکه اهمیت آن به دلیل بازشدن مراودات با کشورهای اروپایی در چارچوب دانش فنی و فاینانس برای برنامه ریزی درباره آینده توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ایجاد ارتباط با شرکت‌های اتحادیه اروپا را آغاز کرده است، افزود: هم اکنون این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از شرکت های اروپایی برای حضور در کنفرانس پتروشیمی است که ماه ژوئن (خرداد ماه) در تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، پیوندی افزود: از نظر میزان (تناژ) صادرات، اهمیتی که بازار آسیا برای ایران دارد، بازار اروپا ندارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه کاهش تحریم‌ها سبب شده است تا فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتریان آسیایی افزایش یابد، افزود: در فروش محصولات پتروشیمی در آسیا پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. صادرات محصولات پتروشیمی یکی از منابع اصلی درآمدی ایران پس از نفت خام به شمار می‌رود.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (0)